I 2001, da jeg netop havde slået mig ned som selvstændig kommunikationskonsulent, blev jeg kontaktet af Excellent Match som var et stort og velanset vikar- og rekrutteringsbureau. De havde brug for hjælp til deres pressearbejde og udvikling af nyhedsbrev.
I forbindelse med min daglige medieovervågning faldt jeg tilfældigt over en artikel i Berlingske Erhverv, der handlede om seniorernes stigende udfordringer med at bevare deres tilknytning til arbejdsmarkedet - fx i forbindelse med sygdom, afskedigelse eller karriereskrifte.
Jeg forhørte mig lidt blandt kollegerne på bureauet, og de var enige i, at der var udfordringer, men at et vikarjob kunne være en løsning, idet disse ofte fører til varig ansættelse, når virksomhederne først lærer vikaren at kende.
Med det in mente, kontaktede jeg journalisten fra Berlingske Erhverv og inviterede hende til et interview med to af bureauets konsulenter samt to senior-kandidater med forkskellig baggrund og historie. Det kom der tre fine historier ud af.
Omtalen gav selvsagt super meget goodwill til bureauet, men bedst af alt kom de to kandidater efterfølgende i fast job på baggrund af artiklerne.